Nabór na wolne stanowisko - Podinspektor ds. planowania przestrzennego, ochrony środowiska i działalności gospodarczej
Biała Druga, dnia 10 czerwca 2025r.
Wójt Gminy Biała
Or.2110.3.2025
Wójt Gminy Biała
ogłasza nabór na wolne stanowisko pracy
Podinspektor ds. planowania przestrzennego, ochrony środowiska i działalności gospodarczej
1. Nazwa i adres jednostki:
Urząd Gminy Biała
Biała Druga 4B
98-350 Biała
2. Określenie stanowiska:
Podinspektor ds. planowania przestrzennego, ochrony środowiska i działalności gospodarczej.
3. Określenie wymagań związanych ze stanowiskiem:
1) Wymagania niezbędne:
a) obywatelstwo polskie;
b) posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych;
c) posiadanie nieposzlakowanej opinii;
d) brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;
e) posiadanie stanu zdrowia pozwalającego na zatrudnienie na w/w stanowisku;
f) wykształcenie wyższe;
g) prawo jazdy kat.B.
2) Wymagania dodatkowe:
a) znajomość przepisów prawa z zakresu:
-ustawy z dnia 24 marca 2003r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym;
-ustawy z dnia 27 kwietnia 2001r. Prawo ochrony środowiska;
-ustawy z dnia 16 kwietnia 2004r. o ochronie przyrody;
-ustawy z dnia 6 marca 2018r. o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej
i Punkcie Informacji dla Przedsiębiorcy;
-ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks postępowania administracyjnego;
b) umiejętność obsługi komputera.
4. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:
1.Prowadzenie spraw wynikających z ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym:
1) przygotowywanie materiałów do opracowania planu ogólnego gminy,
2) przygotowywanie materiałów niezbędnych do sporządzenia projektów planów zagospodarowania przestrzennego,
3) przyjmowanie wniosków o sporządzanie i aktualizację miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego,
4) wydawanie wypisów i wyrysów z planu zagospodarowania przestrzennego,
5) ustalanie i pobieranie opłat za skutki prawne wynikłe ze zmian w planie zagospodarowania przestrzennego,
6) dokonywanie okresowych ocen skutków zmian w zagospodarowaniu przestrzennym gminy,
7) dokonywanie ocen aktualności miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego,
8) wykonywanie zadań wynikających z ustawy o gospodarce nieruchomościami w odniesieniu do spraw mających związek z ustaleniami miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego (podział nieruchomości), wydawanie opinii o zgodności użytkowania lub podziału nieruchomości z planem zagospodarowania przestrzennego.
9) przygotowywanie uchwał ustalających zasady i warunki sytuowania obiektów małej architektury; tablic reklamowych oraz wymierzanie kar pieniężnych za umieszczanie tablic reklamowych niezgodnie z przepisami uchwały.
2. Prowadzenie spraw związanych z ochroną środowiska:
1) opracowywanie projektu gminnego programu zrównoważonego rozwoju ochrony środowiska,
2) rozpatrywanie wniosków i wydawanie opinii dotyczących oddziaływania na środowisko w związku z prowadzeniem działalności gospodarczej i innej powodującej między innymi:
a) odprowadzanie ścieków do wód powierzchniowych i gleby,
b) składowanie odpadów,
c) zanieczyszczanie atmosfery,
d) niszczenie zieleni,
3) podejmowanie działań administracyjnych i organizacyjno – technicznych celem likwidacji zagrożeń dla środowiska, a w szczególności dzikich wysypisk śmieci i odpadów oraz odprowadzania ścieków,
4)koordynacja podejmowanych działań wynikających z realizacji gminnego programu ochrony środowiska oraz sporządzanie okresowych informacji o jego realizacji,
5) inicjowanie i podejmowanie działań na rzecz ochrony środowiska,
6) przygotowanie niezbędnych materiałów do opracowania wojewódzkich, powiatowych i gminnych programów ochrony środowiska,
7) współdziałanie w zakresie ochrony środowiska z organami administracji rządowej, samorządowej i jednostkami organizacyjnymi gminy oraz organizacjami społecznymi,
8) wykonywanie zadań wynikających z ustawy o dostępie do informacji o środowisku i jego ochronie oraz ocenach oddziaływania na środowisko – prowadzenie publicznie dostępnego wykazu danych o dokumentach,
9) koordynowanie oraz sporządzanie sprawozdań w zakresie korzystania ze środowiska.
3. Prowadzenie spraw związanych z ochroną przyrody, a w szczególności:
1) popularyzacja ochrony przyrody i nadzór nad pomnikami przyrody,
2) prowadzenie ewidencji i dokumentacji parków wiejskich i pomników przyrody,
3) współpraca z Wojewódzkim Konserwatorem Przyrody,
4) wydawanie zezwoleń na usuwanie drzew i krzewów, naliczanie opłat z tego tytułu,
5) naliczanie i egzekucja kar za usuwanie drzew i krzewów bez zezwolenia,
6) przyjmowanie zgłoszeń dotyczących zamiaru usunięcia drzewa, sporządzanie protokołów z oględzin, wydawanie postanowień dotyczących nakładania obowiązku uzupełniania zgłoszeń, wnoszenia sprzeciwu w drodze decyzji administracyjnej, a także zaświadczeń o braku podstaw do wniesienia sprzeciwu.
4. Prowadzenie spraw związanych z ochroną zabytków:
1) prowadzenie gminnej ewidencji zabytków,
2) sporządzanie gminnego programu opieki nad zabytkami,
3) współpraca z Wojewódzkim Konserwatorem Zabytków.
5. Realizacja zadań wynikających z prawa o działalności gospodarczej:
1) prowadzenie ewidencji działalności gospodarczej,
2) udzielanie informacji przedsiębiorcom na temat dostępnych programów i funduszy na wspieranie przedsiębiorczości,
3) prowadzenie ,,lokalnego okienka przedsiębiorczości”.
6. Realizacja zadań wynikających z ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi:
1) wydawanie i cofanie zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych,
2) ustalanie wysokości i pobieranie opłat za korzystanie z pozwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych,
3) opracowywanie zasad sprzedaży napojów alkoholowych,
4) współpraca z Gminną Komisją ds. Rozwiązywania Problemów Alkoholowych,
7. Prowadzenie spraw związanych z gospodarką odpadami oraz utrzymaniem czystości i porządku w gminie.
1) koordynowanie przygotowania niezbędnych materiałów do opracowania wojewódzkiego, powiatowego i gminnego planu gospodarki odpadami,
2) koordynacja podejmowanych działań wynikających z realizacji gminnego programu gospodarki odpadami oraz sporządzanie okresowych informacji o jego realizacji,
3) przygotowanie i prowadzenie dokumentacji i ewidencji związanej z wydawaniem zezwoleń na świadczenie usług w zakresie:
- ochrony przed bezdomnymi zwierzętami,
- prowadzenia schronisk dla bezdomnych zwierząt, a także grzebowisk i spalarni zwłok zwierzęcych,
4) opiniowanie wniosków o wydanie zezwolenia na wytwarzanie
i usuwanie odpadów niebezpiecznych,
5) prowadzenie rejestru działalności regulowanej oraz przedkładanie informacji o rejestrze w zakresie odbierania odpadów komunalnych na stanowisko ds. gospodarki odpadami.
8. Wykonywanie zadań wynikających z prawa geologicznego i górniczego.
9. Wykonywanie zadań wynikających z ustawy o transporcie drogowym w zakresie przewozu osób.
10. Prowadzenie ewidencji obiektów świadczących usługi hotelarskie i innych obiektów określonych w ustawie z dnia 29 sierpnia 1997r. o usługach hotelarskich oraz usługach pilotów wycieczek i przewodników turystycznych.
11.Realizacja zadań wynikających z ustawy o Krajowym Rejestrze Sądowym, zapewnienie zainteresowanym:
1) wglądu do Polskiej Klasyfikacji Działalności (PKD);
2) urzędowych formularzy wniosków wymaganych ustawą umożliwiających rejestrację spółek jawnych;
3) dostępu do informacji o wysokości opłat, sposobie ich uiszczania oraz o właściwości miejscowej sądów rejestrowych.
12. Realizacja zadań wynikających z ustawy o wspieraniu termomodernizacji i remontów oraz o centralnej ewidencji emisyjności budynków, a w szczególności przyjmowanie deklaracji o źródłach ciepła lub źródłach spalania paliw oraz wprowadzanie do ewidencji danych i informacji zawartych w deklaracjach z wykorzystaniem systemu teleinformatycznego obsługującego ewidencję.
5. Informacja o warunkach pracy na danym stanowisku:
Praca wykonywana w pełnym wymiarze czasu pracy, 40 godzin w przeciętnie pięciodniowym tygodniu pracy, w trzymiesięcznym okresie rozliczeniowym.
Pomieszczenie przeznaczone dla stanowiska objętego naborem spełnia wymogi określone przepisami bezpieczeństwa i higieny pracy. Miejsce pracy w budynku nie jest dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych (brak windy, podjazdu). Stanowisko pracy związane z pracą przy komputerze, przemieszczaniem się wewnątrz budynku. Na zewnątrz budynku Urzędu Gminy Biała możliwość skorzystania z windy dla osób niepełnosprawnych.
6. Informacja dotycząca wskaźnika zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce w miesiącu poprzedzającym ogłoszenie naboru:
Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Urzędzie Gminy Biała w miesiącu maju 2025 r. nie przekraczał 6% w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych.
7. Wymagane dokumenty:
a) list motywacyjny, opatrzony własnoręcznym podpisem,
b) życiorys (CV) opatrzony własnoręcznym podpisem, zawierający informacje, o których mowa w art. 22¹ § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy tj. imię (imiona) i nazwisko, datę urodzenia, dane służące do kontaktowania się z kandydatem (np. numer telefonu, adres do korespondencji), wykształcenie, kwalifikacje zawodowe;
c) kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie;
d) kserokopie dokumentów potwierdzających wykształcenie (poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem);
e) oświadczenie o braku skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;
f) oświadczenie o posiadaniu stanu zdrowia pozwalającego na zatrudnienie na stanowisku Podinspektora ds. planowania przestrzennego, ochrony środowiska i działalności gospodarczej;
g) oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego;
h) oświadczenie o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystaniu z pełni praw publicznych;
i) oświadczenie o posiadaniu nieposzlakowanej opinii;
j) oświadczenie o posiadaniu prawa jazdy kat. B;
k) oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych;
l) osoby niepełnosprawne, które chcą skorzystać z uprawnienia wynikającego z art. 13a ust. 2 z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz.U. z 2022r. poz.530) powinny przedłożyć kopię dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność poświadczoną przez kandydata za zgodność z oryginałem.
Wzór kwestionariusza osobowego dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie oraz zgoda na przetwarzanie danych osobowych stanowią załącznik do ogłoszenia o naborze na w/w stanowisko.
8. Termin i miejsce składania dokumentów:
Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać osobiście w sekretariacie Urzędu Gminy Biała, Biała Druga 4B, 98-350 Biała (pokój nr 9) lub wysłać pocztą na adres Urzędu w nieprzekraczalnym terminie do dnia 23 czerwca 2025 r. do godz. 1500 w zaklejonej kopercie opatrzonej imieniem i nazwiskiem oraz adresem do korespondencji kandydata z dopiskiem „Nabór na stanowisko Podinspektora ds. planowania przestrzennego, ochrony środowiska i działalności gospodarczej”.
Dokumenty, które wpłyną do Urzędu po upływie wyżej wymienionego terminu nie będą rozpatrywane. Za termin złożenia dokumentów, uznaje się datę faktycznego wpływu kompletnych dokumentów do Urzędu.
9. Kandydaci, których oferty będą spełniać wymagania formalne zostaną powiadomieni telefonicznie o terminie rozmowy kwalifikacyjnej.
10. Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Gminy Biała oraz na tablicy ogłoszeń w Urzędzie Gminy Biała.
11. Informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych.
Administrator
Administratorem Pani/Pana danych osobowych będzie Wójt Gminy Biała, z siedzibą Biała Druga 4B.
Można się z nim skontaktować w następujący sposób:
listownie: Biała Druga 4B, 98-350 Biała
przez adres e-mail: sekretariat@gminabiala.pl
telefonicznie: (43) 841-90-90,
ePUAP: /101701/skrytka
Inspektor ochrony danych
Wójt Gminy wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym może się Pani/Pan skontaktować poprzez adres e-mail: inspektor@myiod.pl lub w sekretariacie Urzędu Gminy. Z inspektorem ochrony danych można się kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych.
Cel i podstawy przetwarzania
Pani/Pana dane osobowe w zakresie wskazanym w przepisach prawa pracy (Kodeksu pracy oraz ustawy o pracownikach samorządowych) będą przetwarzane w celu przeprowadzenia obecnego postepowania rekrutacyjnego zgodnie art. 22¹ § 1 pkt 4 – 6 Kodeksu Pracy w związku z art. 6 ust. 1 lit. b RODO1. W przypadku danych określonych w art. 22¹ §1 pkt 1 – 3 Kodeksu Pracy podstawą jest art. 6 ust. 1 lit.c RODO1, natomiast inne dane, na podstawie zgody (art. 6 ust. 1 lit. a RODO1), która może zostać odwołana w dowolnym czasie.
a) Jeżeli w dokumentach zawarte są dane, o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO1 konieczna będzie Państwa zgoda na ich przetwarzanie, która może zostać odwołana w dowolnym czasie.
Odbiorcy danych osobowych
Pani/Pana dane osobowe mogą być przekazane wyłącznie podmiotom, które uprawnione są do ich otrzymania przepisami prawa. W przypadku wybrania kandydata w przeprowadzonym naborze Pani/Pana dane osobowe będą upowszechnione na tablicy informacyjnej oraz opublikowane w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Gminy przez okres co najmniej 3 miesięcy zgodnie art. 15 ustawy o pracownikach samorządowych, gdyż co do zasady imię, nazwisko oraz miejsce zamieszkania wybranego kandydata są jawne. W przypadku pozostałych kandydatów dane osobowe nie będą upubliczniane, ale mogą być udostępniane wszystkim zainteresowanym podmiotom i osobom, zgodnie z art. 2 ustawy o dostępie do informacji publicznej.
Okres przechowywania danych.
Pani/Pana dane zgromadzone w obecnym procesie rekrutacyjnym będą przechowywane do zakończenia procesu rekrutacji. W przypadku kandydatów zakwalifikowanych do II etapu będą archiwizowane zgodnie z Jednolitym Rzeczowym Wykazem Akt.
Prawa osób, których dane dotyczą.
Zgodnie z RODO1 przysługuje Pani/Panu:
prawo dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii,
prawo do sprostowania (poprawiania) swoich danych, jeśli są błędne lub nieaktualne,
prawo do ich usunięcia, w sytuacji, gdy przetwarzanie danych nie następuje w celu wywiązania się z obowiązku wynikającego z przepisu prawa,
prawo do ograniczenia lub wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych.
Prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
Przysługuje Pani/Panu również prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych na adres: Biura Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, adres ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa lub przez stronę internetową uodo.gov.pl.
Informacja o wymogu podania danych.
Podanie przez Panią/Pana danych osobowych w zakresie wynikającym z art.221 §1 pkt 1-5 Kodeksu pracy i art. 6 ustawy o pracownika samorządowych jest niezbędne, aby uczestniczyć w postępowaniu rekrutacyjnym. Podanie przez Panią/Pana innych danych jest dobrowolne.
1 – (RODO) Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych)
Wójt
/-/ Grzegorz Mielczarek