Zezwolenie na sprzedaż napojów alkoholowych


URZĄD GMINY BIAŁA   

Zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych o zawartości alkoholu (w miejscu lub poza miejscem sprzedaży)

1) do 4,5% zawartości alkoholu oraz na piwo (A)
2) powyżej 4,5% do 18% zawartości alkoholu (z wyjątkiem piwa) (B)
3) powyżej 18% zawartości alkoholu (C).

Załączniki do procedury
Wniosek o wydanie zezwolenia.

Sprawę załatwia
Urząd Gminy Biała, Biała Druga 4b, 98-350 Biała.    
stanowisko ds. planowania przestrzennego, ochrony środowiska i działalności gospodarczej.

Dokumenty od wnioskodawcy
Wniosek – druk wniosku stanowi załącznik do procedury.

Załączniki do wniosku
1) dokument potwierdzający tytuł prawny (np. akt własności, umowa najmu z załącznikami graficznymi, dzierżawy bądź użyczenia) wnioskodawcy do lokalu stanowiącego punkt sprzedaży napojów alkoholowych,
2) pisemna zgoda właściciela, użytkownika, zarządcy lub administratora budynku, jeżeli punkt sprzedaży będzie zlokalizowany w budynku mieszkalnym wielorodzinnym,
3) decyzja Państwowego Inspektora Sanitarnego w Wieluniu o zatwierdzeniu zakładu (punktu sprzedaży),
4) pełnomocnictwo – w przypadku ustanowienia pełnomocnika wraz z potwierdzeniem wniesienia opłaty skarbowej lub pełnomocnictwo notarialne.

Opłaty
Opłata podstawowa roczna za zezwolenie:
1) na sprzedaż napojów zawierających do 4,5% alkoholu oraz piwa - 525 zł
2) na sprzedaż napojów zawierających powyżej 4,5% do 18% alkoholu (z wyjątkiem piwa) - 525 zł
3) na sprzedaż napojów zawierających powyżej 18% alkoholu - 2.100 zł.

Opłata
1) opłata skarbowa za pełnomocnictwo wynosi 17,00 zł,
2) wpłat z tytułu opłaty skarbowej można dokonywać w kasie Urzędu Gminy Biała lub na rachunek bankowy Urzędu nr 79 9244 0003 0000 0039 2000 0020. Potwierdzenie wniesienia opłaty skarbowej należy załączyć do wniosku.

W roku uzyskania zezwolenia, opłaty dokonuje się w wysokości proporcjonalnej do okresu ważności zezwolenia.

Forma załatwienia
Decyzja – zezwolenie.

Termin załatwienia
Wnioski o wydanie zezwolenia rozpatrywane są w terminie do dwóch miesięcy od dnia złożenia kompletnego wniosku. W przypadku konieczności uzupełnienia wniosku, termin biegnie od dnia wpływu uzupełnionego wniosku.

Dokumenty uzyskiwane w postępowaniu
Opinia Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych (obligatoryjnie, w formie postanowienia).

Tryb odwoławczy
Od decyzji służy odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Sieradzu za pośrednictwem Wójta Gminy Biała w terminie 14 dni od daty doręczenia decyzji.

Podstawa prawna:
1) art. 18, 185, art. 111 oraz art. 14 ust. 2a ustawy z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi (Dz. U. z 2019 r., poz. 2277 z późn. zm.),
2) art.104 § 1, art. 217 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2020 r., poz. 256 z późn. zm.),
3) ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1000 z późn. zm.),
4) uchwała nr XXXVIII/217/18 Rady Gminy Biała z dnia 18 lipca 2018 r. w sprawie ustalenia zasad usytuowania na terenie Gminy Biała miejsc sprzedaży i podawania napojów alkoholowych
uchwała nr XXXVIII/216/18 Rady Gminy Biała z dnia 18 lipca 2018 r. w sprawie ustalenia maksymalnej liczby zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych na terenie Gminy

Informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych
Klauzula informacyjna dla osób składających wniosek w sprawie wydania zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych przeznaczonych do spożycia w miejscu lub poza miejscem sprzedaży.
1) Informujemy, że Administratorem, czyli podmiotem decydującym o tym, jak będą wykorzystywane Pani/Pana dane osobowe, jest Wójt Gminy Biała z siedzibą Biała Druga 4b, 98-350 Biała
2) Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane przez nas w celu wydania zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych przeznaczonych do spożycia w miejscu lub poza miejscem sprzedaży a następnie w przypadku wydania zezwolenia w celu realizacji postępowań dotyczących opłat za korzystanie z zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych.
3) Podstawę prawną przetwarzania Pani/Pana danych stanowi ustawa z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi oraz ustawa z dnia 14 czerwca 1960. Kodeks postępowania administracyjnego. W przypadku udostępnienia przez Panią /Pana numeru telefonu lub adresu email w celu ułatwienia kontaktu, podstawą przetwarzania przez nas tych danych będzie Pani/Pana zgoda.
4) Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane do czasu wygaśnięcia zezwoleń, a następnie będą przechowywane u nas przez co najmniej 3 lata, po czym mogą ulec zniszczeniu. W przypadku decyzji odmawiającej wydania Pani/Panu zezwoleń, Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane u nas przez 3 lata od daty prawomocnego rozstrzygnięcia sprawy.
5) Odbiorcami, do których mogą być przekazane Pani/Pan dane osobowych będą podmioty uprawnione do uzyskania danych osobowych na podstawie odpowiednich przepisów prawa. Odrębną kategorię odbiorców, którym mogą być ujawnione Pani/Pana dane są podmioty, z którymi Urząd zawarł umowę na świadczenie usług serwisowych dla użytkowanych w Urzędzie systemów informatycznych.
6) Ma Pani/Pan prawo do dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii, sprostowania (poprawiania) swoich danych osobowych, ograniczenia przetwarzania danych osobowych, usunięcia danych osobowych, gdy brak jest przesłanek przetwarzania danych w celu wywiązania się z obowiązku wynikającego z przepisu prawa przez administratora.
7) Istnieje prawo do wniesienia skargi w związku z przetwarzaniem danych do Prezes UODO (na adres Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00 - 193 Warszawa).
8) Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest wymogiem ustawowym. Jest Pan/Pani zobowiązana do ich podania a konsekwencją niepodania danych osobowych będzie brak możliwości uzyskania zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych. Wyjątek stanowią dane dotyczące numeru telefonu lub adresu email, który jest podawany dobrowolnie w celu ułatwienia kontaktu.
9) Inspektorem Ochrony Danych (IOD) można kontaktować poprzez adres e-mailem: inspektor@myiod.pl. Do IOD należy kierować wyłącznie sprawy dotyczące przetwarzania Pani/Pana danych przez Urząd.
 

Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.
Typ dokumentu:
application/pdf
Rozmiar:
751KB
Liczba pobrań:
Trwa wczytywanie
Informacja wytworzona przez:
Marek Pluskota
email: m.pluskota@biala.finn.pl tel.:(043) 841 90 90 fax: (043) 841 90 18
, w dniu:  11‑05‑2006 08:23:00
Informacja wprowadzona do BIP przez:
Jerzy Wiśniewski
email: jwisniewski@finn.pl tel.:(42) 684-98-91 fax: (42) 684-98-92
, w dniu:  11‑05‑2006 08:23:00
Data ostatniej aktualizacji:
14‑08‑2020 12:54:20
Ilość wyświetleń:
Trwa wczytywanie
Wczytywanie danych...
Lp. Rodzaj zmiany Data aktualizacji Wytworzono przez Wprowadzono przez Akcje
Wczytaj kolejne wersje artykułu
Pokaż archiwalne komunikaty publikowane na tej stronie