Sporządzenie aktu zgonu


Jakie dokumenty:
  • karta zgonu wydana przez służbę zdrowia,
  • dowód osobisty osoby zmarłej,
  • książeczka wojskowa osoby zmarłej (mężczyźni do 50 lat),
  • dowód osobisty współmałżonka (do wglądu),
  • dowód osobisty osoby zgłaszającej zgon (do wglądu).
Podstawa prawna:

Art. 64-69, art. 73 ustawy z dnia 29 września 1986 r. - Prawo o aktach stanu cywilnego (t.j. Dz. U. z 2004 r. Nr 161, poz. 1688 z późn. zm.).

Miejsce załatwienia sprawy:
Urząd Stanu Cywilnego w Białej, Biała Druga 4B, 98-350 Biała, nr tel. 043 8419090 wew. 29. Zgłoszenia zgonu należy dokonać w miejscu zdarzenia.

Termin i sposób załatwienia sprawy:
Niezwłocznie. Zgon osoby zgłasza się w urzędzie stanu cywilnego miejsca tego zdarzenia najpóźniej ciągu 3 dni od dnia zgonu. Termin rozpoczyna się od dnia następnego po dacie zgonu. W przypadku, gdy powodem zgonu była choroba zakaźna, termin zgłoszenia zgonu ulega skróceniu do 24 godzin od daty stwierdzenia zgonu.
Wydanie 3 egzemplarzy skróconych odpisów aktu zgonu i karty zgonu celem pochowania zwłok.

Opłaty skarbowe:
Brak. Załącznik cz. I kol. 4 ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (t.j. Dz. U. z 2006 r. Nr 225, poz. 1635 z późn. zm.)
Tryb odwoławczy:
Odwołanie do Wojewody Łódzkiego, za pośrednictwem Kierownika USC w Białej, w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji administracyjnej.
Dodatkowe informacje:
Zgon, który nastąpił za granicą i nie został zarejestrowany w zagranicznych księgach stanu cywilnego, można zarejestrować w polskich księgach stanu cywilnego. Wniosek składa się w urzędzie stanu cywilnego miejsca zamieszkania wnioskodawcy. Zgon, który nastąpił za granicą i został zarejestrowany w tamtejszym urzędzie stanu cywilnego, może zostać wpisany do polskich ksiąg stanu cywilnego na podstawie:

  • oryginału zagranicznego odpisu aktu zgonu,
  • tłumaczenia dokonanego przez tłumacza przysięgłego lub polskiego konsula,
  • dowodu osobistego (do wglądu),
  • wniosku (złożonego osobiście przez osobę, której akt dotyczy w Urzędzie Stanu Cywilnego w Białej lub w polskim konsulacie, ewentualnie podania złożonego przez członka rodziny posiadającego pełnomocnictwo udzielone przed konsulem lub notariuszem).

Wnioskodawca musi posiadać zameldowanie na pobyt stały w gminie Biała.

Opłaty skarbowe - decyzja zezwalająca na dokonanie wpisu zagranicznego aktu zgonu do polskich ksiąg stanu cywilnego - 50 zł.

Akt zgonu, który został sporządzony za granicą, a uzyskanie odpisu jest niemożliwe lub związane z poważnymi trudnościami, można odtworzyć jego treść na wniosek osoby zainteresowanej, organu państwowego lub z urzędu.

Decyzje w wyżej wymienionych przypadkach wydaje kierownik urzędu stanu cywilnego miejsca zamieszkania wnioskodawcy.

Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.
Typ dokumentu:
application/msword
Rozmiar:
24KB
Liczba pobrań:
Trwa wczytywanie
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.
Typ dokumentu:
application/pdf
Rozmiar:
52KB
Liczba pobrań:
Trwa wczytywanie
Informacja wytworzona przez:
Marek Pluskota
email: m.pluskota@biala.finn.pl tel.:(043) 841 90 90 fax: (043) 841 90 18
, w dniu:  09‑05‑2003 13:25:00
Informacja wprowadzona do BIP przez:
Monika Antosiak
email: mantosiak@finn.pl tel.:(42) 684-98-91 fax: (42) 684-98-92
, w dniu:  09‑05‑2003 13:25:00
Data ostatniej aktualizacji:
07‑07‑2008 08:56:23
Ilość wyświetleń:
Trwa wczytywanie
Wczytywanie danych...
Lp. Rodzaj zmiany Data aktualizacji Wytworzono przez Wprowadzono przez Akcje
Wczytaj kolejne wersje artykułu
Pokaż archiwalne komunikaty publikowane na tej stronie