Ulgi (umorzenie, rozłożenie na raty, odroczenie) podatków i opłat lokalnych
Wymagane dokumenty:
1. Wniosek podatnika – wniosek powinien być szczegółowo uzasadniony oraz zawierać argumenty i dowody na ich poparcie.
2. W przypadku podatnika nieprowadzącego działalności gospodarczej – do wniosku należy dołączyć dokumenty finansowe świadczące o aktualnej sytuacji finansowej podatnika i oświadczenie o sytuacji rodzinnej, finansowej i majątkowej podatnika oraz oświadczenie o nieprowadzeniu działalności gospodarczej.
3. W przypadku podatników prowadzących działalność gospodarczą należy wskazać przeznaczenie wnioskowanej pomocy, a w przypadku występowania o pomoc de minimis należy złożyć:
• dokumenty finansowe za okres 3 ostatnich lat obrotowych, sporządzone zgodnie z przepisami o rachunkowości, a w przypadku osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą, dodatkowo oświadczenie o sytuacji rodzinnej, finansowej majątkowej podatnika,
• informacje o wielkości uzyskanej pomocy de minimis lub jej braku,
• formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis (do pobrania w pok. nr 16).
W przypadku rozłożenia na raty lub odroczenia terminu płatności podatku, naliczana będzie opłata prolongacyjna.
Podstawa prawna:
Art. 67 a § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jednolity w Dz.U. z 2015 r. poz. 613 z późn. zm.).
Miejsce załatwienia spraw:
Urząd Gminy Biała, Biała Druga 4B, 98-350 Biała, pok. nr 16 - w godzinach pracy Urzędu.
Forma i termin załatwienia sprawy:
Decyzja administracyjna wydana w terminie 1 miesiąca od dnia złożenia wniosku, a w sprawach szczególnie skomplikowanych – nie później niż w ciągu dwóch miesięcy.
Tryb odwoławczy:
Odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Sieradzu za pośrednictwem Wójta Gminy w terminie 14 dni od dnia otrzymania decyzji.
email: m.pluskota@biala.finn.pl tel.:(043) 841 90 90 fax: (043) 841 90 18 , w dniu: 01‑01‑1970 01:00:00
Lp. | Rodzaj zmiany | article-history-date-create | Wytworzono przez | Wprowadzono przez | Akcje |
---|