Ustalenie lub odtworzenie treści aktu stanu cywilnego
Jakie dokumenty:
- wniosek,
- zaświadczenie z urzędu stanu cywilnego, w którym akt powinien się znajdować, stwierdzające zniszczenie lub zaginięcie ksiąg,
- posiadane dokumenty posiłkowe dotyczące osoby (osób), której dane mają być stwierdzone w odtworzonym akcie,
- zaświadczenie z Urzędu Stanu Cywilnego Warszawa-Śródmieście i Urzędu Stanu Cywilnego Łódź-Śródmieście o niefigurowaniu aktu w księgach posiadanych przez te urzędy w przypadku, gdy zdarzenie miało miejsce poza obecnymi granicami kraju,
- dowód osobisty wnioskodawcy (do wglądu).
Podstawa prawna:
Art. 34 lub 35 ustawy z dnia 29 września 1986 r. - Prawo o aktach stanu cywilnego (t.j. Dz. U. z 2004 r. Nr 161, poz. 1688 z późn. zm.).
Miejsce załatwienia sprawy:
Urząd Stanu Cywilnego w Białej, Biała Druga 4B, 98-350 Biała, nr tel. 043 8419090 wew. 29.
Termin i sposób załatwienia sprawy:
W ciągu miesiąca, a w sprawach szczególnie skomplikowanych w ciągu dwóch miesięcy od dnia wszczęcia postępowania. Wydanie decyzji administracyjnej.
Opłaty skarbowe:
- decyzja dotycząca ustalenia lub odtworzenia treści aktu stanu cywilnego - 39 zł.
Załącznik cz. I pkt. 4 ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (t.j. Dz. U. z 2006 r. Nr 225, poz. 1635 z późn. zm.).
Tryb odwoławczy:
Odwołanie do Wojewody Łódzkiego, za pośrednictwem Kierownika USC w Białej, w terminie 14 dni od dnia otrzymania decyzji administracyjnej.
email: m.pluskota@biala.finn.pl tel.:(043) 841 90 90 fax: (043) 841 90 18 , w dniu: 03‑07‑2008 13:40:00
Lp. | Rodzaj zmiany | Data aktualizacji | Wytworzono przez | Wprowadzono przez | Akcje |
---|