Zameldowanie na pobyt stały/czasowy
ZAMELDOWANIE NA POBYT STAŁY I CZASOWY PONAD 3 MIESIĄCE
WYMAGANE DOKUMENTY
Zameldowania na pobyt stały lub czasowy trwający ponad 3 miesiące można dokonać osobiście lub przez pełnomocnika legitymującego się pisemnym pełnomocnictwem - udzielonym na podstawie art. 33 § 2 Kodeksu postępowania administracyjnego.
-
Dowód osobisty albo paszport,
-
Wypełniony formularz meldunkowy (odrębny formularz dla każdej osoby meldującej się, w tym dziecka) z potwierdzeniem pobytu dokonanym przez właściciela lokalu/domu lub osobę dysponująca innym tytułem prawnym do lokalu. Potwierdzenia pobytu dokonuje się w formie czytelnego podpisu z oznaczeniem daty jego złożenia,
-
Dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu (do wglądu). Dokumentem potwierdzającym tytuł prawny do lokalu może być: wypis (odpis) z księgi wieczystej, akt notarialny, umowa najmu, decyzja administracyjna lub inny dokument potwierdzający prawo do lokalu.
W przypadku zgłoszenia wymeldowania przez pełnomocnika:
-
Pisemne pełnomocnictwo do zameldowania;
-
Dowód lub paszport pełnomocnika.
W celu zameldowania na pobyt stały lub czasowy trwający ponad 3 miesiące nie ma konieczności wymeldowania się w dotychczasowym miejscu pobytu (stałego lub czasowego trwającego ponad 3 miesiące) - wymeldowanie z poprzedniego miejsca pobytu następuje na podstawie formularza zgłoszenia zameldowania (na pobyt stały lub czasowy).
Za osobę nieposiadającą zdolności do czynności prawnych lub posiadającą ograniczoną zdolność do czynności prawnych (niepełnoletnie dzieci) czynności meldunkowe wykonuje jej przedstawiciel ustawowy (jeden z rodziców).
MIEJSCE ZŁOŻENIA DOKUMENTÓW
Urząd Gminy Biała, Biała Druga 4B, 98-350 Biała, pok. nr 5, poniedziałek, wtorek, czwartek, piątek 7.00-15.00, środa 9.00-17.00.
OPŁATY
Czynności zgłoszenia wymeldowania nie podlegają opłacie skarbowej.
Opłacie skarbowej w wysokości 17 zł podlega złożenie pełnomocnictwa w tej sprawie. Opłacie skarbowej nie podlegają pełnomocnictwa udzielone: małżonkowi, rodzicom, dzieciom, dziadkom i rodzeństwu. Składający pełnomocnictwo jest zobowiązany dołączyć dowód wniesienia opłaty skarbowej. Opłaty można dokonać przelewem na rachunek bankowy Urzędu Gminy Biała lub bezpośrednio w kasie Urzędu.
TERMIN I SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY
Zameldowania dokonuje się niezwłocznie po złożeniu formularza meldunkowego.
Zgodnie z art. 32 ust. 1 ustawy z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności osoba zgłaszająca zameldowanie na pobyt stały z urzędu otrzymuje zaświadczenie o zameldowaniu na pobyt stały.
Zgodnie z art. 32 ust. 2 ustawy z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności "organ dokonujący zameldowania na pobyt czasowy wydaje osobie, na jej wniosek, zaświadczenie o zameldowaniu na pobyt czasowy". Zgodnie z art. 1 ust.1, pkt 1, lit. b ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (t.j. Dz. U. z 2015 r., poz. 783 ze zm.) wydanie zaświadczenia na wniosek podlega opłacie skarbowej w wysokości 17,-zł
PODSTAWA PRAWNA
Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (Dz. U. z 2015 r., poz. 388)
TRYB ODWOŁAWCZY
Brak
INNE INFORMACJE
Obywatel polski przebywający na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej jest zobowiązany zameldować się w miejscu pobytu stałego lub czasowego najpóźniej w 30 dniu od dnia przybycia do tego miejsca.
Zameldowanie ma charakter rejestracyjny
email: m.pluskota@biala.finn.pl tel.:(043) 841 90 90 fax: (043) 841 90 18 , w dniu: 07‑07‑2008 09:47:00
email: m.pluskota@biala.finn.pl tel.:(043) 841 90 90 fax: (043) 841 90 18 , w dniu: 07‑07‑2008 09:47:00
Lp. | Rodzaj zmiany | Data aktualizacji | Wytworzono przez | Wprowadzono przez | Akcje |
---|